2015. szeptember 5., szombat

Mementó (2000)

★★★★★☆☆☆☆☆

Spoiler-es értékelés

Nem lett volna ez rossz film, de mivel az eseményeket időben visszafelé játsszuk le, így már nagyjából félúton elvesztettem a fonalat és a film végére már semmit nem értettem, ki a jó, ki a rossz, ki kinek és miről hazudik. És mivel az események sorában is nagyobb időközök voltak, ez még kuszábbá tette a dolgokat. Például vegyük Natalie-t, aki „először” egy kedves ismerős, aki segít a pasinak, utána mutatják, hogy egymás mellett alszanak, majd a megvert áldozat szerepében tetszeleg, ezt követően kiderül, hogy egy hülye liba, aki magából kikelve sértegeti a pasit és így maga Leonard húz be neki egyet – amit mellesleg megérdemelt –, majd egy bárban látjuk, amint egy idióta pincérnőt alakít és mindez hiába történt visszafelé, nem értem, hogyan jutottunk el A-ból B-be (jelen esetben a kocsmából a közös ágyba).
Talán ha nem ekkora lépésekkel haladtunk volna, akkor esetleg a fordított sorrend és a „bevillanásszerű” események sem okozott volna nagyobb kihívást, így viszont lehet, hogy nekem is fényképezgetnem és jegyzetelnem kellett volna, hogy mindent megértsek, mert ezáltal szinte élvezhetetlen lett a film számomra és nem is szeretném még egyszer megnézni, hogy a helyükre kerüljenek a dolgok, nem éri meg ezzel bíbelődnöm.
Továbbá azt sem értem, hogy mi alapján jutottunk el odáig, hogy Teddy-re terelődött a gyanú a gyilkossági ügyben…

Filmnézés ideje: 2015. augusztus 2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése