2015. szeptember 5., szombat

Death Note – A halállista (2006–2007)

★★★★★★★☆☆☆

Miután láttam a filmeket (melyek nagyon tetszettek), javasolta FFG, hogy nézzem meg az animét is, mert az szerinte sokkal jobb és több ponton is eltér a filmektől.
Szóval most végignéztem a sorozatot is, amely valószínűleg életem első és egyetlen animéje lesz, ugyanis ez a fajta grafikai megoldás nem igazán jön be nekem. De ettől elvonatkoztatva is találtam több olyan „hibát”, ami miatt mondjuk úgy, elégedetlen vagyok a sorozattal.
Míg a filmek kellőképpen tömörek és lendületesek, lényegre törőek és izgalmasak voltak, addig a sorozat már túl hosszúra lett nyújtva, feleslegesen túlbonyolították és olyan csomókat kötöttek a történetre, amit már egy szakképzett matróz se tudna kibogozni.


Innentől spoiler-es:

Kira, második Kira, pót Kira, L, M, N, T, és még ki tudja meddig mentünk volna az ABC-ben, ha végre nem intézik el Light-ot. Nem igazán értem, hogy minek nyírták ki félúton L-t (és szegény W-t), ha utána kaptunk egy teljesen ugyanolyan „zakkant” elmét (csak fehér hajjal), aki teljesen úgy viselkedik és gondolkodik, mint L (csak ő nem pityizál folyton, hanem kirakózik). Oké, kellett egy fordulat, de ez így nem az volt.
Aztán meg a Halállisták cserélgetése is kiakasztott. Tegye fel a kezét, aki pontosan tudta követni, hogy ki mikor kinek adta oda az eredetit/hamisítványt, amiből hiányzott lap vagy sem… És az is furcsa, hogy Light a végén teljesen képben volt, holott már huszadszor mondott le a listáról és kapott kölcsön egy másikat. Á, hagyjuk is, nincs kedvem ezzel a káosszal sokat foglalkozni. (Úgy voltam ezzel is, mint a táskacserélgetéssel a filmekben, roppant idegesítő és nem szeretem, kivéve az Oscar című filmben.)
A rendőrök képességeire nem pazarolnék sok szót, L is és N is percek alatt rájött, hogy kicsoda Kira, de a rendőröknek ez a sorozat utolsó percéig nem esett le… No comment.
Az eseményeket követően mind L, mind N pontosan levezették a történteket, tévedések nélkül eltaláltak mindent, ami azért annak ellenére is furcsa, hogy mindketten „zsenik”.
Az is érdekes volt, hogy – ahogy a végén megtudtam – 6 év telt el a kezdetek óta, a naplók kb. 40-50 oldalasak voltak a vastagságuk, vagyis inkább a vékonyságuk alapján, ellenben ez alatt az idő alatt egyik se telt be (pedig a végén a pót Kira már naponta egy oldalnyit írt). Még jó, hogy a suliban nem ilyen füzetbe írtuk a tananyagot. XD
Mindent összevetve nem lett volna ez rossz sorozat, ha kicsit kevesebb fordulatot pakoltak volna bele, mert így számomra néhol már követhetetlen volt. A filmek viszont nagyon jól sikerültek, a szereplők pontosan olyanok voltak mind kinézetre, mind viselkedésre, mint az animében (Misza szőke hajától eltekintve).

Sorozatnézés ideje: 2015


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése