2015. szeptember 9., szerda

Ex Machina (2015)

★★★★★★☆☆☆☆
 

Spoiler-es értékelés

Filmnézés közben végig olyan érzésem volt, hogy unalmas és fárasztó, hosszú csendeket semmitmondó párbeszédek tarkítottak és a két főszereplő leginkább egy lassított felvételhez hasonlított.
Miután Caleb megérkezett a "nyereménye" kurta-farkú malacon is túl található helyszínére és megtudta, hogy egy Turing-tesztben kell részt vennie, úgy gondoltam, hogy egy olyan vizsgálódásnak leszünk tanúi, amelyben többféle módszert is kipróbál majd, hogy reakciókat váltson ki Ava-ból, de sajnos csak üres párbeszédeket kaptunk. És nemcsak Ava-val, de kedvenc zseninkkel, Nathan-nal se mentünk sokra, mivel ő vagy részeg volt, vagy másnapos (csak tudnám, hogy a "próbababákat" melyik állapotában alkotta...). Kyoko-ról már nem is beszélve, mondván, hogy ő nem beszéli a nyelvüket. "Tökéletes" csipet csapat.

Azt nem igazán értem, hogyha az összes korábbi prototípust tökéletesen megalkotta Nathan (volt hajuk, bőrük), akkor Ava miért maradt félig emberszerű, félig pedig robot. Ha "normálisan" nézett volna ki, akkor szerintem jobban el tudott volna vonatkoztatni Caleb attól, hogy egy géppel beszélget, sőt, én nem is avattam volna be ebbe a részletbe. Kíváncsi lettem volna, hogy mikor jön rá. Valószínűleg elég gyorsan, hiszen Ava szinte semmi érzelmet nem mutatott és teljesen monoton volt a beszéde is. Nekem egyáltalán nem lett szimpatikus, és nemcsak azért, mert egy manipulatív robot, hanem mert árad belőle az ellenszenv és felsőbbrendűnek képzelte magát.

Ahogy haladtunk előre a teszttel rendre jöttek az áramszünetek, amikor is Ava - kihasználva a saját maga által okozott videócsendet - próbált hatni Caleb-re és figyelmeztette, hogy ne higgyen Nathan-nak. Nagyon ügyesen befolyásolta, hogy rávegye arra, hogy megszöktesse, még ha ezek a szünetek oly rövid ideig is tartottak, hogy a tervet nem tudták körvonalazni. Már itt sejthette volna Caleb, hogy bajok lesznek Ava-val, ugyanis ha erre van "esze", akkor vajon mi másra vetemedhet még célja elérése érdekében? És mivel tudjuk, hogy valódi érzelmei, vágyai nem lehetnek, ezért nem érdemel szánalmat se, de ahelyett, hogy ebbe belegondolt volna, bedőlt a női praktikának és nem gyanakodott. Pasi... XD

A film vége felé végre beindult a történet. Nathan bevallotta Calebnek, hogy miért is ő "nyert", illetve, hogy kandikamerát helyezett el, így tudta, mit terveznek Ava-val. Caleb is bevallotta, hogy megbuherálta a rendszert, így Ava kiszabadult a kalitkából. Ava és Kyoko szövetkeztek egymással és eltették láb alól Nathan-t, majd miután Ava összemozaikozta magát a többi prototípusból, Caleb-et faképnél hagyva lelépett, hogy felfedezze magának a világot. Na, én innentől kezdve lettem volna kíváncsi a történetre, hogy a többi emberrel, akik nem tudják, hogy ő nem valódi ember, hogyan viselkedik és mit csinál.

Filmnézés ideje: 2015. szeptember 9.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése