2015. szeptember 14., hétfő

Végső állomás (2000)

★★★★★★★☆☆☆

Egész jó kis "horrorocska". Nem, horrornak nem igazán nevezném, ugyanis ahhoz nekem az kell, hogy ijesztgessenek, vagy frászt kapjak, vagy legalább izguljak egy kicsit. Ezeket a hatásokat ez a film nem igazán váltja ki belőlem, főleg, hogy mindig van előjele a Halál érkezésének, így könnyen ki lehet következtetni, hogy valami történni fog, ráadásul azt is, hogy kivel.

Ezek a jelek - szerény véleményem szerint - elég gyerekesek a Halálhoz, a kivitelezés csöppet gyenge és nem is túl kreatív. Rendben, elfogadom, hogy valószerűnek akarták feltüntetni a haláloknak és véletlennek kell tűnnie minden eseménynek, de ha már maga a történet érdekes és ötletes, sok lehetőség rejlik benne, akkor a részletek kidolgozásakor is bátrabbak lehettek volna a készítők. (Példát vehetnének mondjuk Jigsaw munkásságáról /Fűrész sorozat/, nála sokkal eredetibb kivégzéseket láthattunk.) A kiszámíthatóság és a nem túl véres jelenetek miatt sokat nem rettegtem és hiányoltam a "meglepő fordulatot" a film végéről.

A szereplők játékára nem igazán lehet panaszom, nagyon jól hozták a karaktereket, elhittem, hogy valóban rettegnek a rájuk váró haláltól. Clear gesztusa a szobor avatásánál nagyon emberi és szimpatikus volt, ez a reakció a lányra vallott teljesen.
Úgy vélem, hogy Alex ezen a "megérzésen" kívül is egy kicsit defektes, ugyanis mindig mindenhol rémeket látott már a film kezdetén is, pedig akkor még nem is volt rá oka. De pont ennek a mániájának köszönhetően folyton a történteken agyal, mindenben az utalásokat látja, és ügyesen következtet a Halál tervére, a sorrendiségre és a kijátszhatóságra, de a végén már nem igazán tudtam követni, hogy kit ugrott át éppen a Halál, annyira felgyorsultak az események.


Mivel bennem is van egy jó adag belemagyarázás és a 13-a rendszeresen keresztbe tesz nekem, ezért valószínű, hogy - Clear-hez hasonlóan - én is leszálltam volna a gépről, aztán valószínűleg beleőrültem volna a bizonytalanságba...

Filmnézés ideje: 2015. szeptember 14. (újranézés)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése