2015. szeptember 5., szombat

Keigo Higasino: X – A gyilkos ismeretlen

★★★★★★★★★☆

Spoiler-es értékelés

A könyv összességében nagyon jó volt, élveztem olvasni, azonban pár dolog szemet szúrt nekem:
– A legjelentősebb, hogy az én olvasatomban a gyilkosság este 7 óra magasságában történt, mégis végig este 10 órát emlegettek a halál beálltának időpontjaként. Ez már talán előre vetíthette volna, hogy valami nem stimmel a történetben, de valamiért mégsem arra gyanakodtam, hogy két külön esetről lenne szó.
– A fal egyszer nem hallatszik át, míg a következő említésnél már igen. Most akkor döntsék már el…
– Ahelyett, hogy fényképet kértek volna az exfeleségtől a pasiról, helyette inkább rajzoltattak egyet. Ezt nem tudtam mire vélni.
– Én dőlt betűvel írtam volna a visszaemlékezős részeket, hogy jobban elkülönüljenek a jelenben történtektől.
Érdekes, hogy mire nem képes egy szerelmes szív, még egy plusz gyilkosságot is bevállalt a férfi azért a nőért, aki egyébként nem mutatott érdeklődést iránta. Sőt, még azon is túllépett, hogy egy másik férfi került a képbe és vele próbált meg boldog lenni a nő. Most mondjam azt, hogy én se fogom soha megérteni a férfi logikát, nem csak a pasik nem tudnak a nőkön kiigazodni?
Egyebekben nagyon tetszett, hogy lépésről lépésre követhettem a nyomozás történéseit, viszont annak is meghagyták a lehetőségét, hogy agyaljak a „hogyan”-okon, mert a nyomok eltüntetését homály övezte.
A könyv lezárása annyira nem tetszett, bár sajnos nem hagytak más lehetőséget szegény nő számára, így megérthető a lépése. Viszont így a férfi önfeláldozása hiábavaló lett…


Olvasás ideje: 2014. július 26. - 2014. július 31.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése