2015. december 8., kedd

Evan, a minden6ó (2007)

★★★★★☆☆☆☆☆

Érdekes film, nem is igazán tudok mit kezdeni vele. A jelen korba átültetett bibliai vonásokkal teletűzdelt alkotás, mely leginkább bénára sikerült, humort csak elvétve találtam benne, pedig kötelezően ráaggatták a "vígjáték" jelzőt, holott nem is az.

A vallással kapcsolatos filmeket és könyveket mindig fenntartásokkal fogadom, kevés rendező és író tudja eltalálni az egyensúlyt. Vagy teljesen hűek akarnak maradni a történelemhez és mindent komolyan mutatnak be, erőltetve a "hittérítést" - nos, ez nem az én világom -, vagy megpróbálják elvicceskedni és könnyedén venni az eseményeket, a "hittérítést" árnyaltan igyekeznek közvetíteni, azonban rosszul jönnek ki belőle, mert nem megfelelőek a poénok - szerintem ez történt jelen esetben is.
(Vallási téren eddig talán csak David Safier: Pocsék karma című könyve volt elfogadható számomra, melyben sikerült úgy tálalnia az írónak a mondanivalót, hogy megértettem, humorosnak találtam és nem éreztem nyomulósnak. Ugyancsak David Safier: Jézus szeret engem című könyve már sokkal több bibliai utalást tartalmazott és a történet se fogott meg annyira, ahogy Christopher Moore: Biff evangéliuma is már soknak bizonyult.)

Leginkább úgy jött le az egész történet, mintha Isten unatkozna, ezért kiszemel magának egy politikust és alaposan kicseszik vele, hülyét csinál belőle és közben nagyon jól szórakozik.
Spoiler: Hiszen semmiféle özönvízről nem volt szó, egyszerűen csak átszakadt a gát, amire elég lett volna valahogy figyelmeztetni az embereket, esetleg okosan rávezetni őket a problémára, de nem, neki ezt a kacifántos utat kellett kijelölnie és a "Télapót" rávenni a feladat elvégzésére. 
Tanulságot nem igazán véltem felfedezni a történetben, pedig higgyétek el, kerestem...

A víz egyébként igencsak érdekesen folyt, miután elárasztotta a völgyet és a bárka beért a városba, utána csak célzottan a bárka alatt folyt a víz, a mellékutcákat még véletlenül se árasztotta volna el, és miután a bárka bekopogtatott a megbeszélésre, az a rengeteg víz husss, máris felszívódott... De mégis hova?

Morgan Freeman tökéletes választás volt Istennek. Az egész lényéből árad valamifajta erő, a szerepeit úgy formálja meg, hogy még akár egy "szolga" szerepében is tisztelet övezi. 
Evan-t nem igazán sikerült megkedvelnem, mivel a színész egyáltalán nem szimpatikus. 
A mellékszereplők mindegyike felejthető alakítást nyújtott, túl sok érzelmet nem váltottak ki belőlem, szürkék és unalmasak voltak. Egyedül az egyik rendőrnek tudtam örülni, mikor megláttam a Breaking Bad sorozatból "Hank Schrader"-t, aki ezúttal is zsarut alakított. "Rocks! Minerals" :D

Filmnézés ideje: 2015. december 6.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése