2015. október 28., szerda

Adsz vagy kapsz (2007)

★★★☆☆☆☆☆☆☆

Ha már egyszer közeleg október 31-e, azaz Halloween éjjele, akkor nézzünk az alkalomhoz illő filmet. Csak ne ezt!

Filmnézés közben nem tudtam eldönteni, hogy ez most horror akar lenni, mert annak baromira gyenge, vagy inkább valami paródiaféleség, mert annak is szörnyen lapos, de most, hogy utólag megnéztem, hogy valójában horror-vígjáték, már értem, hogy mi is volt a bajom. Valami vagy legyen ijesztő, vagy legyen vicces, de ezt a két műfajt összehozni, ráadásul ilyen bénán, szánalmas eredménnyel járt.
A "horror" részek egyáltalán nem voltak rémisztőek, szinte nem is láttunk igazi véres jeleneteket, mert a "vígjáték" kategória miatt megpróbálták elbagatellizálni a dolgokat, így leginkább csak suta, unalmas és üres jeleneteket kaptunk, amelyeken sem rettegnem, sem nevetnem nem sikerült.

A négy kis történet, illetve ezen részeknek az összefűzése egy nagy egészbe jó lett volna, ha normálisan készítik el a filmet, de mint említettem, ez nem sikerült a készítőknek. Ha megmaradtak volna csak az egyik, vagy csak a másik kategóriánál, akkor szerintem igen ütős lehetett volna a film, mindkettőben látok fantáziát, csak a kombinálásban nem.

A szereplők alakítása felejthető volt, leginkább talán azért mert szinte egyikükből se kaptam eleget ahhoz, hogy korrekt véleményt alkothassak róluk, megkedvelésről szó sem lehet, utálatról szintén nem nagyon, idegesítő és béna karakter viszont akadt bőven.

Innentől spoiler-es:

1) Mikor Pirosszka (akarom mondani Piroska) és a három hercegnőcske felvették a jelmezeket, akkor az eladó srác a nagy udvarlás közepette csak a hangadó csaj ruháját vonalkódozta le, a többi három lányét nem. Mégis milyen akció volt ez, hogy 1-et fizet 4-et vihet?
Miután a lányok átváltoztak nagyjából kétszer akkor farkasokká, addigra már biztos voltam benne, hogy komoly bajok vannak a filmmel. Az a jelenet kimondottan baromság volt, és csak pislogni tudtam, hogy ez meg mi a frász volt.

2) A középiskola igazgatójának gyilkolászása béna volt, fárasztó és unalmas, a csokit hányó kisfiú jelenete gusztustalanra sikerült, ez a történet idegesített leginkább.

3) Az iskolabuszos legendát találtam a legötletesebbnek. Ahogy a fiatalok elmesélték a történetet, majd átverték a kiközösített társukat, végül mégis ők jártak pórul, az legalább érdekes volt, bár az izgalmas részeket itt se mutatták, amit sajnáltam. Végre valami felkeltette volna az érdeklődésemet, erre megint nem kaptam semmit...

4) A mogorva öregember bűnhődése eleinte igencsak lapos volt, majd mikor felbukkant a kis zsákos "tökfej", akkor valamennyire belendült a sztori. Mikor a férfi a puskával fejbe lőtte a lábát marcangoló tökfejkét, az meg berepült a sarokba, az tényleg vicces volt, de legalább következetesen eresztettünk még bele pár golyót a biztonság kedvéért. Végre valaki "megnézte", hogy az ellensége halott-e. Az már részletkérdés, hogy még ettől se halt meg a tökfej, de miután összelegózta magát és elvette a csokit, simán kisétált az ajtón. Itt már fogtam a fejem...

Összegezve, a szerencsétlen műfaj vegyítés, a szürke szereplők és a semmitmondó történetek is hozzájárultak ahhoz, hogy ennyire lehúzzam ezt a filmet, nálam mind a horror, mind a vígjáték kategóriában megbukott.


Ja, és még valami. Az év 364 napján azt tanítják a felnőttek a gyerekeknek, hogy idegenektől ne fogadjanak el édességet, cukorkát, erre eljön Halloween éjjele, és a gyerekek nasibeszerző körútra indulnak az éjszaka kellős közepén, hogy vadidegen emberektől csokit kérjenek. Értem én, hogy ez az ünnep erről szól, de ez az ellentmondás akkor is "vicces" ebben a formában...

Filmnézés ideje: 2015. október 27.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése