2015. november 13., péntek

A barlang (2005)

★★★★★★★☆☆☆

Van egy DVD-m, melynek címe A barlang. Sok-sok évvel ezelőtt meg szerettem volna nézni, azonban nagyon unalmasnak találtam, így félbehagytam. Miután tegnap megnéztük a filmet elővettem az említett DVD-t, és kiderült, hogy ugyanaz a film. Érdekes módon ezúttal nem éreztem annyira vontatottnak még az elejét se, hogy félbe akarjam hagyni (sőt, kimondottan jól elhelyezett ijesztgetéseket kaptam többször is), az események előrehaladtával pedig egész izgalmas lett a film. Lehet, hogy anno túl korán mondtam le róla...?

A színészek bár teljesen ismeretlenek (számomra), egész hitelesen alakították a szerepüket, egyikük sem idegesített túlzottan, szerencsére nem voltak tipikus cicababák, a rinyálást is csak akkor kezdték, amikor már nagyon nagy volt a gubanc és elfogadható volt a rémületük. De még ekkor is egész jól tartották magukat és küzdöttek, menekültek, nem pedig egy sarokban félrevonulva bőgték le magukról a sminket. Még azt is megkockáztatom, hogy talpraesettnek és karakánnak nevezzem őket, tehát ez a rész rendben volt.

A történet egyszerű (lényegében mássz le egy barlangba, majd próbálj meg kijutni onnan), a készítőknek mégis sikerült egy kicsit feldobni, fokozni az izgalmakat, ráadásul normális kamerakezeléssel, nem pedig a Rec-nél említett kézi kamerával. Jó példa erre, hogy a sötétben csak a lányok fején lévő lámpák világítottak, de ahogy forgatták a fejüket nehezen lehetett látni az eseményeket és helyszíneket, hogy mi van körülöttük. Ezt remekül használták a feszültség fokozására és a váratlan események háttereként, szóval ezt is a pozitívumok számlájára írom.

Az egész filmre jellemző az ijesztgetés, egész sokszor sikerült meglepniük, aminek örülök, továbbá a színészekkel és a látvánnyal sem volt gondom.

Innentől spoiler-es:

A film nyitójelenetében három nőt láthatunk, amint éppen raftingolnak, majd hazafelé az egyik nőt, annak a kislányát és férjét szörnyű baleset éri. A következő jelenet pedig már egy évvel később játszódik. Na mármost, az addig rendben van, hogy bemutatják, mennyire tökösek a főszereplőink, igazi kemény csajok, akik vadabbnál vadabb kalandokban vesznek részt, viszont a balesetet miért kellett betenni a filmbe? Semmi köze nem volt a későbbi cselekményekhez, nem volt különösebb jelentősége ennek a jelenetnek, így logikátlan volt. Ennyi erővel akár sima háttérsztorinak is megkaphattuk volna, hogy az egyik nőnek milyen borzalmas múltja van és kész.
Oké, azt viszont el kell ismernem, hogy kellőképpen a frászt hozták rám a rudakkal (ráadásul kétszer is).
Egy másik dolog, amit nem értek, hogyha valakinek kisgyereke van, az miért vállalkozik ilyen veszélyes kalandokra. Szerintem ez a nő nagyon felelőtlen volt és hiába bizonygatják, hogy akár egy "egyszerű" autóbalesetben is milyen könnyen meg lehet halni (ahogy jelen esetben a gyerek és az apuka meg is haltak), szerintem akkor se kellene direkt kockára tennie az életét.

Mikor a faházban a hat nő összejön, akkor egy híres nevezetes hegymászós képről beszélnek. Én azt hittem, hogy valami extrém nehéz hegyen mondjuk fejjel lefelé fog lógni a nő, erre a képen a három vigyorgó csajszin kívül semmi más nem látható. Ezen jót nevettem...
Másnap reggel az összes csaj kellőképpen szarul néz ki, mint ahogy én is szoktam ébredéskor. Ez legalább életszagú volt, és nem kaptunk sminkkel és belőtt frizurával ébredő modelleket.

Miután a lányok megkezdték a barlangászást, egy darabig még minden jól ment, majd jöttek a gondok a sziklaomlással és a "lényekkel". Számomra mindkét eseménysor rendben volt, azok a nyálkás izék kellőképpen gusztustalanok voltak és megfelelő hatásfokkal vadászták le a csajokat.
Az durva volt, mikor az egyik csaj a másik nyakába állította bele a csákányát - teljesen véletlenül -, illetve mikor egy harmadik társuk vérfürdőt vett és úgy nézett ki, mint Stephen King Carrie-je (nem is csodálom, hogy a végére teljesen bekattant és hallucinálgatott).

Filmnézés ideje: 2015. november 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése