2016. április 3., vasárnap

Emlékek (2006)

★★★☆☆☆☆☆☆☆

Spoiler-es értékelés.

Úgy érzem, hogy a film nem igazán tudta, hogy pontosan mit szeretne mondani, miről szeretne szólni, bár tény, hogy keményen próbálkozott megértetni velünk a történetet.
Felhoztuk kezdésnek az Alzheimer-kórt, amivel végül nem kezdtünk semmit, és találtunk valamiféle port, ami hallucinációkat okoz, mellyel a pasi egyik felmenőjének emlékképeit éltük újra, ennek köszönhetően átcsaptunk az emlékek megfejtésébe, és végük kilyukadtunk ott, hogy egy sorozatgyilkos után nyomoztunk.

Ahogy haladt előre a film, egyre több értelmetlenséggel találkoztam és egyre inkább zavaró volt a történetvezetés:
- Mikor Taylor (Billy Zane) meg szeretné venni Stephanie ballonkabátos pasiról készült festményét, akkor a nő válasz helyett inkább elhívja forró csokizni, de végül a festmény eladásával kapcsolatban nem történik semmi. Egy egyszerű mondattal le lehetne rendezni ezt a részt, vagy megveszi a pasi, vagy nem, de ezt a kérdést a készítők nem tartották fontosnak lezárni, hiszen a lényeg az volt, hogy a nő és a pasi összejöjjenek. A film vége rávilágít, hogy miért volt fontos összehozni a párocskát, de könyörgöm, ennek az eladósdinak így nem volt túl sok értelme.
- Amikor Taylor ellátogat a hallucinációjában látott helyszínre, akkor van nála egy profi búvárfelszerelés és remekül tud búvárkodni is. Minő szerencse, hiszen a víz mélyén van, amit keres. Ezzel csak az a gond, hogy teljesen életszerűtlen a helyzet, az emberek jó részének egyrészt nincs is ilyen felszerelése, másrészt - ha van is -, nem valószínű, hogy naprakészen a kocsi csomagtartójában tartják.
- Amikor a baráti összejövetelen Max-nek sikerül végre a három távirányító egyikével bekapcsolni a tévéjét, akkor rögtön a gyerekkori összeválogatott és megvágott videófelvételeket láthatjuk. Vajon melyik tévécsatorna közvetíti magánszemélyek családi videófelvételeit?
- Deerpa folyamatos szexpoénjai és szex központú beállítottsága egy idő után már fárasztó volt.
- Max nem tudja bekapcsolni a tévéjét. Carol körömlakkozza Taylor Alzheimer-kóros anyját. Max még mindig káromkodik, mert nem tudja bekapcsolni a tévéjét. Taylor és Stephanie sétálgatnak a folyóparton. Taylor megmutatja Max-nak, hogyan kell bekapcsolni a tévéjét... Vajon miért volt fontos ilyen béna jeleneteket egymás mellé pakolni és végül semmit se kezdeni velük?
- Mikor Taylor az éjszaka közepén felriad egy hallucinációból, akkor rögtön elmondja Stephanie-nak, hogy mit látott, mintha legalábbis az addig történtekről is beszámolt volna neki, így a nőnek tudnia kell, hogy miről van szó. Pedig még egy árva szót se mondott a nőnek ezekről a bevillanásokról, a nő mégis teljesen képben van, ami rendkívül furcsa és következetlen.
- A kislányok halála utáni nyomozás során Taylor és Stephanie simán besétálnak egy iskola öltözőjébe, senki nem veszi észre őket és senki nem szól rájuk, hogy mégis mi a fészkes fenét keresnek ott. Jó kis suli...
- Taylor kifakadása a Kafziel-es résznél teljesen logikátlan volt, nem értem, hogy miért viselkedett olyan ingerülten, mitől kattant be és miért üldözte el olyan csúnyán Stephanie-t.

Ha nem lenne elég, hogy már eddig is tele volt olyan jelenetekkel a film, melyeket nem magyaráztak meg kellőképpen, melyek következetlenül, vagy logikátlanul követték egymást, akkor ráadásnak egy rendkívül nagy baromsággal zárjuk a filmet. Nemhogy mindent a helyére tettek volna, hanem tovább kuszálták a cselekményt, ami még inkább zavaróvá teszi a végkifejletet.
Az álarcos Taylor hallucinációiban biztos, hogy egy férfi volt, a mozgása és minden gesztusa erre utal, bár nem szólal meg, végül azonban kiderül, hogy valójában egy nő, Carol áll a háttérben. Fény derül továbbá arra is, hogy Taylor igazi anyja Carol, akit elraboltak és megerőszakoltak, valamint Carol megölte a támadóját, majd a megszületett fiát örökbe adta Alisha-nak. Ez még rendben is lenne, de hogyan kapcsolódik ez a kislányok elrablásához, megöléséhez, vagy az arcuk gipszbe öntéséhez?
És hogy Max-et miért is ölte meg, az is rejtély maradt, mivel a pasi semmit nem követett el, semmi nem utalt arra, hogy a férfi el akarná árulni Carol titkát az örökbefogadásról, tehát értelmetlen tett volt. Carol indoklása: "Meg kellett ölnöm, hogy ne kelljen megölnöm a saját fiamat." Mindezt pedig akkor mondja a nő, mikor éppen a fia megölésén mesterkedik. Már megint csóváltam a fejem, hogy mi a franc van, minek akarja megölni a fiát? Talán azért, mert rájött, hogy ő rabolja el a kislányokat? Vagy mert rájött az örökbefogadásra? Vagy mégis mi a frászért? Nem értem!
Ezen kívül kíváncsi lennék rá, hogy mikor, hogyan és miért rabolta el Stephanie-t, mert erre se tért ki a film, nem fenyegettük meg vele Taylor-t se, tehát pusztán véletlen, hogy rátalált a pasi. Kicsit olyan érzésem van, mintha egy-két erre utaló jelenetet véletlenül kivágtak volna, így nincs kellőképpen megmagyarázva, hogy miért kutakodott Carolnál Taylor.

Érdekelne még az is, hogy Bonnie hogyan kaphatott levegőt a hermetikusan lezárt hűtőládában, valamint, hogy az apjának miért kellett egy perc, hogy felismerje a saját lányát...
 

Értelmetlenségek tömkelege, rossz vágás és pocsék történetvezetés.

Filmnézés ideje: 2016. március 31.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése