2020. március 21., szombat

A szingli fejvadász (2012)

★★★★★★☆☆☆☆ 
Filmnézés ideje: 2012. február 3.

Tekintve, hogy 2011. novemberében olvastam a könyvet (sorozatot), ezért még frissen élt az emlékeimben a történetvezetés, a poénok és az, hogy Mazur nagyi hatalmas fazon volt. 
Sajnos a filmnél az volt az érzésem, hogy csak egymás mellé pakolták a jeleneteket és mivel én emlékeztem a köztes részekre is, ezért nekem egy kerek egésszé állt össze a sztori, annak pedig, aki a könyv ismerete nélkül nézte, esetleg nem volt annyira élvezhető és folyamatos a cselekmény.


★★★★★★★☆☆☆ 
Filmnézés ideje: 2020. március 17.

Most, hogy 8 év távlatából ismét megnéztem a filmet és a könyvbéli események mondjuk úgy, hogy egy csöppet megfakultak (baromira nem emlékszem már rá XD), ezért önállóan tudom kezelni és értékelni a filmet.
Azt kell, hogy mondjam, hogy elég jól megállja a helyét, nem éreztem annyira, hogy döcögős lenne a történetvezetés, ezek szerint a korábbi "egymás mellé pakolt jelenetek" érzés csak a könyv miatt volt bennem. Oké, tudjuk, hogy a könyvek az esetek túlnyomó részében sokkal jobbak a filmeknél, sokkal színesebbek, részletgazdagabbak, jobban bele tudjuk élni magunkat, és utáljuk, ha nem tökéletesen egy az egyben viszik filmre, vagy nem a megfelelő színészekkel. De azt is el kell fogadnunk, hogy míg egy könyvnél követelmény, hogy minél mesélősebb legyen, addig egy filmet nem feltétlenül élveznék 4-5 órán keresztül nézni, ezért szinte elkerülhetetlen a "veszteség".
Jelen esetben azonban, ha a "kivágott jelenetek" miatt nem is sikerült olyan viccesre, de azért még élvezhető maradt az alkotás és a színészválasztás is korrekt volt.
Katherine Heiglt kedvelem, sok filmjét láttam már és egész jó választásnak bizonyult Stephanie Plum szerepére, illett hozzá a stílus, bár meg kell hagyni, a szőke haj jobban áll neki.
A hiányérzet is csak azért jelentkezett, mert sajnáltam, hogy Mazur nagyinak csak egy jelenete volt, örültem volna, ha többet kapok belőle, mert emlékszem még rá, hogy a könyvben nagyon megkedveltem a karakán kis öreglányt.
Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy Rangerből Kopót csináltak. Miért kellett átnevezni?
Összességében elmondhatom, hogy a könyv ismerete nélkül kellemes kikapcsolódást nyújthat a film.

2012. február 3. napi mozis filmnézés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése