2022. január 30., vasárnap

Az árnyékfeleség (1996)

★★★★★★★★☆☆

Fiatalabb koromban sokszor láttam ezt a filmet, mert valami megfogott benne. Oké, szögezzük le, hogy vannak hibái a filmnek, azonban valahogy mégis el tudok tőle vonatkoztatni.

És hogy mik lennének a hibái:

   - Balesetet szenved a vonat, a két nő szinte ugyanabban a helyiségben van, mégis az egyik karcolások nélkül megússza (mindössze eszméletét veszti), míg a másik meghal a meg nem született gyerekkel együtt, sőt, a férje is az áldozatok között van. Mindössze kisiklott, felborult a vonat, semmi hatalmas roncsolódást nem mutatnak, csak hogy forog körbe-körbe a szerelvény, tehát ily módon fura a két halál...

   - Elnézést kell kérnem szegény Ricki Lake színésznőtől, de valahogy annyira "trampli" ebben a filmben (tényleg nem tudok jobb szót), hogy egyszerűen képtelen voltam elvonatkoztatni ettől, és mikor kikupálták, számomra akkor se lett bombanő belőle...

   - Akármennyire is elfogadom a mindent elsöprő szerelmet szinte első látásra, ez a pár napja ismerem a nőt, egyszer csókolóztunk, még le se feküdtem vele, de máris feleségül veszem, holott semmit nem tudok róla, nekem túl "rózsaszín" és habos-babos...

Viszont sok részt nagyon bírtam:

   - Shirley MacLaine nagyon jó volt a nagyi szerepben, imádtam, hogy mindenki folyton helyrepakolta, mikor dohányzott, piával akarta bevenni a gyógyszert, vagy csak simán inni akart. Az is cuki volt, mikor kedvesen "Patricia" fenekére csapott, miközben mentek vissza a templomba. Valahogy az egész karakter szerethető volt, ahogy a lánnyal viselkedett, amiket a fiának mondott, és még a komornyik is szerette, nem véletlenül.

   - A kedvenc jelenetem a film végén volt, mikor a nyomozók mindössze a csekk gazdáját keresték és oda akarták neki adni, erre mindenki rájelentkezett, hogy ő ölte meg Steve DeCunzo-t. Mind az egymásra licitálás, mind a rendőrnő reakciója frenetikus volt.

   - A másik kedvencem a listázás volt, amivel Bill meg akarta győzni "Patricia"-t, hogy maradjon. Olyan aranyosan és szerelmesen írta össze a pozitívumokat és negatívumokat, hogy én biztos a maradás mellett döntöttem volna. 

   - A harmadik kedvenc részem az volt mikor Bill tánc közben megcsókolja "Patricia"-t, majd ettől annyira megkergült, hogy fel-alá mászkált a konyhán keresztül, többször is visszament egy-egy csókért, azt se tudta hova megy, totál lükén viselkedett.

Összességében, ha elvonatkoztatunk a fentebb felsorolt apróbb "hibáktól" (amitől szerintem bárki simán el tud tekinteni), akkor kapunk egy kedves, aranyos és szerethető filmet, amin jókat lehet mosolyogni, a színészek alakítása nekem tetszett, Brendan Fraser és Shirley MacLaine karakterét egyszerűen imádtam, és ahogy a rendőrnő is mondta, "ha bűnöző lennék, imádkoznék, hogy bevegyenek ebbe a családba"...

Filmnézés ideje: 2022. január 9. (újranézés)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése