2021. december 30., csütörtök

Jóbarátok: Újra együtt (2021)

Sajnos nem tudom értelmezni ezt az egészet...


A Jóbarátok az egyik, ha nem "A kedvenc" sorozatom, amit már megszámlálhatatlanul sokszor láttam, akár a tévében (amikor még volt tévém XD), akár az eredeti DVD-n (megkaptam/megvettem mind a 10 évadot, majd túl is adtam rajta XD /nincs már mivel lejátszanom.../), akár letöltve (most is rajta van a mobilvinyómon, hogy akkor is tutira meglegyen a sorozat, ha netán soha többé nem lenne internetszolgáltatás), akár a Youtube-on lejátszva. 

Kívülről tudom a részeket, a poénokat, egyszerűen imádom minden percét, minden karakterét. 

Még Jóbarátok pólóm is van...

De ezt a visszatekintő filmszerűséget egyszerűen nem tudom hova tenni...


Egyrészt, aki rajongó, az már a legtöbb háttér információval, kulisszatitokkal tisztában van. Ezért hívják rajongónak. És ők fogják megnézni ezt a filmnek nevezett valamit is, mert aki nem rajongó, azt nem igazán fogja érdekelni. Szóval ennek a résznek valami újat, valami pluszt kellett volna nyújtania számunkra, rajongók számára... Valamit, ami még közelebb hozza a sorozatot, a színészeket, a karaktereket hozzánk.


Nem tudnám megmondani, hogy ezt mivel érhették volna el a készítők, de az, hogy a szereplők egy asztal mellett újraolvassák a szövegkönyvet és be van vágva alá az eredeti jelenet; hogy olyan emberekkel vonultatnak fel (tök feleslegen) a sorozatban "ikonikussá vált" ruhákat, akiknek totál semmi köze az egész sorozathoz (Cindy Crawford? Justin Bieber? Tényleg? Ezt komolyan muszáj volt?); hogy visszaidézve egy-egy mellékszereplőt, megjelent a karaktert megformáló színész, mindenkivel "lepacsizott", majd vihargyorsan távozott is (mert nem jutott több idő rá); egyszerűen értelmetlen volt. 

Phoebe "Büdös macska" dalának előadása a kórussal és Lady Gagával egyenesen már kínos volt. Láttam Lisa Kudrow arcán, hogy kellemetlenül érzi magát. Lehet, én értelmeztem rosszul, de nekem ez jött le.

Az meg aztán csak hab volt az elcseszett tortán, hogy hírességek, vagy vadidegenek hogy viszonyultak a sorozathoz. Mégis kit érdekel ennek a pár embernek a véleménye? Mit adott hozzá a visszaemlékezéshez? Számomra semmit, csak az értékes időt vette el...


Megjegyzem, hogy magát a próbálkozást sem igazán értem, hogy miért kellett és mire lett volna jó. Egy ilyen hosszú sorozatból másfél óra alatt semmi épkézlábat nem lehet összehozni, hiszen rengeteg mellékszereplőt vonultatott fel, a forgatások mögött millió sztori lapulhat, ezernyi élményt adott a mai napig is meglévő hatalmas rajongótábornak, így napokig lehetne nosztalgiázni rajta és élménybeszámolókat tartani. Másfél óra... Cöhh...

De ez alatt a rövid idő alatt is csak azt tudtam meg (megint), hogy Monica-t Rachel szerepére akarták castingolni, hogy jól működött a kémia Chandler és Monica között, így megtartották az ő közös mellékszálukat, illetve hogy Ross utálta Marcellt. Hurrá, ezeket már eddig is tudtam...


És még valami mellett nem tudtam elmenni. Hogy mennyit változtak a szereplők... Értem én, hogy nem 1-2 év telt el, hanem 17, azt is értem, hogy mindenki megöregedett, de sajnos a lányoknál a botox, míg a fiúknál a pocak azért eléggé bejátszott, és ez valahogy rányomta a bélyegét a régen látott karakterek emlékére... 


Csillagot inkább nem adok rá.


Filmnézés ideje: 2021. december 28.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése